KJØPSVILKÅR

BEDRIFTSINFORMASJON

Juridisk navn: Irslinger As
Org nr: 921 963 092 MVA
Adresse: Kjetsåvegen 10, 4737 Hornnes, Norge
Telefon: +47 46 12 33 10
E-post: post@profiltre.no 

GENERELT

Følgende betingelser gjelder alle bestillinger som kunden gjør hos Profiltre.no  Når du gjennomfører en bestilling, inngår du en avtale med Profiltre. Avtalen gjelder for bestillingen og også eventuelle spørsmål eller tvister som oppstår som en konsekvens av bestillingen. Den versjonen av betingelsene som gjelder for bestillingen, er den versjonen som er tilgjengelig på Profiltre.no ved det tidspunktet du gjennomfører bestillingen. Når vi har tatt imot bestillingen, sendes en bekreftelse til e-postadressen som du brukte da du gjennomførte kjøpet. Tenk på å oppgi riktig e-postadresse, fordi du kan få bruk for bekreftelsen ved eventuell kontakt med kundeservice i fremtiden. Vi ber deg kontakte oss så snart som mulig hvis du ikke mottar bekreftelsen.

 

PRISER

Prisene på siden er i NOK. Når du bestiller vises prisene inkl. merverdiavgift. I det siste bestillingstrinnet vises beløpet du skal betale. I handlevognen og før du fullfører bestillingen, vises også fraktkostnaden. Vi forbeholder oss retten til å avbryte bestillinger hvis kundens egne bilder ikke er av tilstrekkelig høy kvalitet for produksjonen, og ved tekniske feil. Vi forbeholder oss også retten til prisendringer fra tid til annen, uten å informere om dette på forhånd. Prisen som gjelder for kjøpet, er prisen som er oppgitt på Profiltre.no ved tidspunktet når du gjennomfører bestillingen.

 

FRAKT

Profiltre bruker Posten/Bring som leverandører for levering av bestillinger. Alle forsendelser kan spores. De fleste bestillingene sendes som brev. Hvis forsendelsen veier mer enn 2 kg, sendes bestillingen som pakke i stedet.

 

LEVERINGSTID I NORGE

Leveringstid står beskrevet på hver produktside. Dette fordi vi har ulike produksjonstider på ulike produkter. Det er alltid den lengste produksjonstiden som gjelder ved bestilling av flere produkter når de sendes samlet.  Vi streber alltid etter å levere varene innenfor de angitt tidsrammene, men det kan oppstå forsinkelser på grunn av uventede hendelser. Ved eventuelle forsinkelser kontaktes kunden så raskt som mulig via telefon eller e-post, og deretter bestemmes en ny leveringstid. Du har rett til å heve kjøpet hvis leveringen blir betydelig forsinket.  Bestillinger med postpakke som leveringsmåte og som ikke hentes i løpet av 14 dager, returneres til oss. Hvis forsendelsen ikke hentes innen fristen, betaler kunden returfrakten. Profiltre står for transportrisikoen ved leveringen til deg. Kunden er imidlertid ansvarlig for transportrisikoen når varen sendes tilbake til oss, når en retur av varen er nødvendig.

 

PERSONOPPLYSNINGER

Profiltre er ansvarlig for personopplysningene som samles inn i forbindelse med bestillingen du gjør. Når du handler hos oss, oppgir du personopplysninger som navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Vi trenger disse opplysningene for at vi skal kunne levere bestillingen til deg, men også for å håndtere eventuelle reklamasjonssaker og administrere bestillinger ved senere anledninger. Hvis du vil bytte leverings- og/eller fakturaadresse, ber vi deg logge inn på kundesonen og gjøre endringene du ønsker. Kunden er selv ansvarlig for at leverings- og fakturaadressen stemmer. E-postadressen kan bli brukt når vi sender ut nyhetsbrevet vårt. Du kan enkelt avslutte abonnementet på nyhetsbrevet, og i forbindelse med bestillingen kan du også angi at du ikke ønsker å motta nyhetsbrev fra oss. Som kunde har du rett til å se informasjonen vi har registrert om deg. Du har også blant annet rett til å få opplysningene korrigert eller slettet når du krever det. Hvis du ønsker å ta imot slik informasjon, ber vi deg kontakte oss på post@profiltre.no. Personopplysningene leveres ikke ut til tredjepart, unntatt ved inkassosaker og til samarbeidspartnere som trenger dem for å håndtere bestillinger fra deg.

 

BETALING OG BESTILLING

Våre betalinger håndteres av Vipps og Klarna.

Klarna tilbyr tre betalingsalternativer:

- Få først. Betal senere
- Del opp
- Direktebetaling

 

AVBESTILLING

Du har mulighet til å avbestille varen frem til produksjon er påbegynt. Det gjør du ved å ringe oss på +47 46123310. Når produksjon er påbegynt, kan du ikke avbestille den lenger.

 

ANGRERETT 

Angreretten gjelder ikke når kjøpet gjelder en vare som er produsert i henhold til kundens anvisninger eller som ellers har fått et klart personlig preg.  Når bestillingen er sendt fra oss, frasier du deg derfor angreretten fordi alle produktene våre produseres individuelt og i henhold til kundens ønsker.

Se angrerettsloven kapitell 6, §22 bokstav E. 

 

RETUR

Ettersom våre varer spesialproduseres etter kundens ønske så tilbyr vi ikke retur. Har du derimot gjort en feil med staving eller lignende så sender vi deg et nytt produkt. For oss er det viktigste at du blir fornøyd. Ta kontakt på telefon eller vårt kontaktskjema. 

 

REKLAMASJON

Reklamasjoner godkjennes ved produksjonsfeil og transportskader.

Hvis en vare av en eller annen grunn må reklameres, ber vi deg ta kontakt med kundeservice via e-post på følgende adresse: post@profiltre.no. Du kan også kontakte oss via øvrige kontaktopplysninger, som beskrevet over. Da trenger vi ordrenummer, en beskrivelse av feilen og helst et bilde av produktet du vil reklamere. Det kan være at vi krever at det defekte produktet returneres til oss for videre undersøkelser. Hvis vi kan konstatere en produksjonsfeil eller skade i transporten, godkjennes reklamasjonen. Vi gir kunden erstatning for eventuelle returkostnader ved godkjent reklamasjon. Legg merke til at en reklamasjon alltid må skje innen rimelig tid (to (2) måneder regnes alltid som rimelig tid), men senest tre (3) år etter at du mottok varen. Hvis en reklamasjon godkjennes, kompenserer vi deg ved å reparere det eksisterende produktet, med et nytt tilsvarende produkt, med prisreduksjon eller ved at du får tilbake beløpet du betalte for produktet (inklusive frakt- og returkostnader). Vi refunderer beløpet til kunden i løpet av 10 dager, regnet fra den dagen avtalen ble hevet med gyldig grunn. Tilbakebetalingen skjer med samme betalingsmåte som du brukte da du gjennomførte kjøpet. Hvis vi krever at varen returneres for kontroll, skjer en fullstendig tilbakebetaling forutsatt at vi mottar varen i vesentlig samme stand som ved leveringen til deg. Hvis en returnert vare har vært brukt eller blitt håndtert i større utstrekning enn det som har vært nødvendig for å fastsette varens egenskaper og funksjon, har Profiltre rett til et avdrag for verdireduksjon på varen, som kan tilsvare den fullstendige prisen på varen.

 

TVIST

I utgangspunktet ønsker vi alltid å løse eventuelle problemer i samarbeid med kundene. Hvis du har problemer med et produkt som du har kjøpt hos Profiltre og hvis du ikke har greid å løse tvisten sammen med oss, kan du også kontakte forbrukerveilederen i kommunen der du bor. Ved tvister følger vi alltid forbrukertvistutvalgets (FTU) avgjørelser.

Hvis du vil bringe inn en tvist eller ønsker mer informasjon, kan du lese her: Forbrukerrådet.

 

KLAUSULERS GYLDIGHET

Hvis en domstol eller tilsynsmyndighet erklærer disse betingelsene som ugyldige eller virkningsløse, skal dette ikke påvirke gyldigheten av øvrige betingelser.

 

FORCE MAJEURE

Profiltre fratas med disse betingelsene ansvaret for skader eller forsinkelser som skyldes omstendigheter som er utenfor vår kontroll. Eksempler på slike omstendigheter er oversvømmelser, brann, avbrudd i arbeid, forbud, restriksjoner, sabotasje, dårlige transport- og værforhold og krig.